اهمیت بسته بندی مناسب

بسته بندی،بسته بندی خلاقانه،کارتن،کارتن پستی،پچاکت فلایر،آنباکسینگ

در حال حاضر اهمیت نقش بسته بندی محصولات اعم از غذایی، دارویی و … نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است. نحوه بسته بندی محصولات تأثیر زیادی در انتخاب آن ها دارد و این موضوع به تمامی حوزه ها اعم از لوازم مصرفی خانگی، صنعتی، بازرگانی، کالاهای مصرفی و … مربوط می شود. در مورد کالاهای صادراتی ممکن است اهمیت بیشتری داشته و باعث ایجاد ارزش افزوده و افزایش سطح درآمد ملی گردد. همچنین باعث بالا رفتن ارزش این محصولات در سایر کشورها نیز می گردد.

 

از دلایل مهم بسته بندی مناسب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

_بسته بندی باعث شناساندن محصول به مشتری شده و در نتیجه برای بازاریابی بسیار اهمیت دارد.

_بسته بندی محصولات باعث نظم دادن، مرتب سازی و در نتیجه دادن شکل بهتری به محصولات می شود.

_با بسته بندی درست می توان از ارزش محصولات مراقبت کرد و به راحتی از آن ها را نگهداری کرد. همچنین توزیع محصولات بسته بندی شده بسیار راحت تر است.

_با بسته بندی صحیح و انتخاب نوع کاغذ مناسب می توان از محیط زیست نیز محافظت کرد.

 

چرا بسته بندی یکی از نیازهای مهم عرضه کالا است؟

امروزه، بسته بندی خلاقانه یکی از ترفندهای افزایش فروش محصولات است و بسیاری از برندهای معروف و معتبر از این ترفند استفاده می‌کنند. بسته‌بندی نوعی پوشش است که محصول را در بر می‌گیرد و برای عرضه به مخاطب هدف آماده می‌سازد. عرضه محصول بدون بسته بندی و یا با بسته بندی نامناسب باعث می‌شود تا احتمال آسیب دیدن محصول افزایش یابد. به همین خاطر است که قرار دادن محصول در بسته بندی یک راه مناسب برای عرضه محصول و سالم رساندن آن به دست مشتری به حساب می‌آید.از طرف دیگر، پوشش و پک محصولات می‌تواند راهی خلاقانه برای تبلیغ محصول به مشتریان و افزایش آمار فروش باشد. به همین دلیل است که بسته بندی خلاقانه یکی از رکن‌های اصلی عرضه کالاها به بازار است و نوآوری در آن کمک می‌کند تا محصول جایگاه مناسبی در بازارهای داخلی و خارجی پیدا نماید.

 

چالشی که برندها را مجبور به بسته بندی‌های خلاقانه کرد!

در اکثر کشورها به خصوص با افزایش محبوبیت فضای مجازی، چالش unboxing و یا همان باز کردن جعبه بسیار ترند شده است. این چالش به این صورت است که افراد بعد از خرید یک محصول شروع به باز کردن جعبه در مقابل دوربین و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.این چالش باعث شده تا تولید کنندگان به دنبال نوآوری خلاقانه و ایجاد تغییر در پک و بسته بندی محصولات باشند؛ زیرا آن‌ها متوجه شده‌اند که شکل و ظاهر جعبه‌ها بیشتر از خود محصول به چشم مشتریان می‌آید. برای مثال، همین الآن جعبه‌‌گشایی اپل را در اینترنت سرچ کنید تا با سیل عظیمی از ویدیوهای زیبا رو به رو شوید.

 

نکاتی برای ایجاد بسته بندی محصول شگفت انگیز:

1.صداقت بهترین سیاست است.

2.بسته بندی محصول خود را در چند مرحله تست کنید.

  3.علاوه بر زیبایی، به عملکرد بسته بندی هم دقت کنید .

4.محتوا پادشاه است.

5.به بسته بندی محصول خود ارزش اضافه کنید.

 6.فونت های مناسب را انتخاب کنید.

 

سخن پایانی

بسته بندی شیک علاوه بر نشان دادن ماهیت لوکس محصول باعث برند سازی میشود.همچنین بسته بندی باید به صورتی باشد که از محصول محافظت کند و در آخر اینکه کیفیت بسته بندی منعکس روی کیفیت کالا می باشد.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...