مقاومت کارتن ها در شرایط مختلف

بسته بندی،بسته بندی خلاقانه،کارتن،کارتن پستی،پچاکت فلایر،آنباکسینگ

کارتن‌ها از جمله اصلی ترین و کلیدی ترین متریال‌های مورد استفاده برای بسته بندی و حمل و نقل هستند؛ در صورتی که به درستی انتخاب شوند، سبب دوام و همین طور مقاومت فیزیکی محصول می‌شوند. البته در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و کیفیت‌ آن‌ها نیز بسته به شرایط به هم فرق دارد.


مقاومت کارتن ها در شرایط مختلف محیط ماده ی سازنده:ویژگی هایی مانند ماده ی سازنده ، نوع کاغذ، جنس مقوا و ساختار آن به مقاومت کارتن بستگی دارد.

ضخامت: هر چی ضخامت کارتن بالاتر باشد در مقابل فشار و ضربه مقاوم تر است. رطوبت: حفظ خشکی کارتن ها موضوع خیلی مهمی است چون در صورت مقابله با رطوبت ضعیف میشوند و تغییر شکل میدهند.
دما: اگر از کارتن های مناسب برای رطوبت و دمای خاص برای شرایط خاص استفاده کنید میتوانید مقاوت آن ها بیشتر کنید.
نوع بار: با توجه به سنگینی بار میتواند به کارتن آسیب بزند مثل ضربه شدید که باعث کم شدن مقاومت کارتن میشود. پاکت متالایز چیست؟

مقاومت انواع کارتن در مقابل ضربه و فشار به چه مواردی بستگی دارد؟

ساختار و ضخامت کارتن: لایه های بیرونی و داخلی کارتن بهتر است به اندازه کافی محکم و پشتیبان باشند تا بتوانند جلوی ضربه و فشار وارده را بگیرند.
نوع محتوا و وزن بسته بندی : یکی دیگر از عوامل مهم در برابر تاثیرات ضربه و فشار کارتن دارد نوع محتوا و وزن است.و خب قطعا بسته بندی های سبک تر و غیر شکستنی خیلی بهتر از بسته های سنگین و شکستنی دوام بالاتری دارند.
روش بارگیری و حمل و نقل: باید نکات اصول بارگیری را رعایت کنید و تجهیزات لازم برای بارگیری را داشته باشید.

مقاوم کردن کارتن ها در برابر باران و آب خوردگی: استفاده از کارتن با پوشش ضد آب: یک نوع کارتن هایی موجود هستن که در برابر آب و باران مقاومت دارند که این کارتن ها از لایه های پلاستیک مواد مخصوص ساخته شده اند و میتوان از این کارتن ها استفاده کرد.
استفاده از بسته بندی دو لایه: که شامل دو لایه کارتن است که بین ان ها یک لایه ضد آب مثل پلاستیک قرار میگیره که باعث افزایش مقاومت کارتن در برابر باران میشود.
استفاده از روکش ضدآب: به روکش هایی مانند پوشش واکس و روغن بر روی کارتن که باعث میشود جذب آب کمتر اتفاق بیوفتد.

کارتن ها چقدر باید محکم و بادوام باشند؟
برای محاسبه میزان استحکام دوام مورد نیاز بسته بندی هایتان باید مواردی رو مد نظر داشته باشید:

فرم فلوت: لایه وسطی که شکلی موج دار دارد تک جداره ، دو جداره و سه جداره موجود است و بستگی به وزن بسته شما میتوانید از انواع آن استفاده کنید.مقوای تک جداره میتواند تا 10 کیلوگرم، دو جداره تا 30 کیلوگرم و سه جداره تا 50 کیلوگرم وزن را تحمل کند.
در ساختار مقوای موج دار دو نوع کاغذ کرافت و کاغذ تست به کار می رود.در لایه های بیرونی کاغذ کرافت و در لایه های داخلی کارتن کاغذ تست به کار می رود.

 


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...