انواع بسته بندی های پستی

انواع بسته بندی, بسته پستی, ارسال پستی, جعبه مقوایی, متالیزه, حبابدار, بسته بندی پلاستیکی, جعبه,

انواع بسته بندی های پستی

چه بخواهید و چه نخواهید بسته بندی اولین چیزی است که دریافت کننده کالای شما با آن مواجه می شود. پس یک بسته بندی خوب می تواند حس مطلوب و خوشایندی را به آنها القا کند. از آنجا که امروزه تعداد فروشگاه های اینترنتی در حال افزایش است و استفاده از خدمات پستی نیز بیشتر شده، استفاده از یک بسته بندی مناسب می تواند شما را از دیگر رقبا متمایز کند. البته باید این مورد را نیز در نظر گرفت که بسته بندی درست میتواند از آسیب دیدن محصول شما و نارضایتی مشتری نیز جلوگیری کند که در نتیجه موجب سود بیشتر کسب و کار شما نیز می شود.

در این مقاله سعی کرده ایم انواع بسته بندی های پستی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید بهترین نوع آن را برای مرسوله خود انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید.

انتخاب بسته بندی

اولین چیزی که در انتخاب نوع بسته بندی باید به آن توجه کنید، وزن مرسوله شما است. هر چه وزن مرسوله شما بیشتر باشد، باید بسته بندی محکم تری را برای آن انتخاب کنید و یا بسته به شکنندگی آن  بسته بندی باید به گونه ای باشد که در طول حمل و نقل آسیب نبیند. مورد بعدی ارزش کالای ارسالی شما است، که هر چه ارزش آن بیشتر باشد، نیاز به محافظت بیشتری هم دارد.

بسته بندی با جعبه مقوایی

رایج ترین نوع بسته بندی، بسته بندی مقوایی بوده که از دیرباز مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها بوده است. دلیل استفاده زیاد از جعبه های مقوایی محکم بودن آن است و همچنین وزن زیادی را به مرسوله شما اضافه نمی کند. این جعبه مقوایی میتواند همان جعبه مخصوص کالا باشد که برای حمل و نقل نیز مناسب است. برای کالاهای ارزشمند و گرانقیمت بهتراست از یک جعبه بیرونی نیز استفاده شود که نوع کالا و نام برند آن مشخص نشود. همچنین در بسته بندی کالاهای شکستنی هم می توان از یک لایه محافظ در داخل جعبه استفاده کرد که از آسیب دیدن آن جلوگیری می کند و همچنین استفاده از جعبه هایی با سایز مناسب نیز میتواند از آسیب دیدن آن جلوگیری کند که در این مقاله سایزهای مختلف آن را برای شما گفته ایم.

بسته بندی پلاستیکی

بسته بندی پلاستیکی نوع دیگری از بسته بندی است که به توجه به نوع کالا می توان انواع مختلفی از آن را انتخاب کرد در این نوع بسته بندی عایق های مختلفی از چنس پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی کلرید و... به کار رفته است.

بسته بندی با پاکت حباب دار

این نوع از بسته بندی ها شامل یک لایه کاغذ سفید 100 گرمی به روی یک لایه ضربه گیر می باشد که مانند جعبه مقوایی ابعاد مختلفی دارد که عبارتند از : a3 ، a4 ، b5 ، b4 که به دلیل ضربه گیری برای اقلامی مانند سی دی، عینک، قطعات کامپیوتری و لوازم ظریف و شکننده استفاده می شوند.

پاکت متالایز

این بسته بندی دارای یک لایه نازک فلز می باشد که برای محافظت در برابر نور، رطوبت و برش کاربرد دارند. از آنجایی که ضربه گیر ندارد برای اشیای حساس به ضربه استفاده نمی شود. بسته بندی با پاکت متالایز یکی از لوکس ترین روش ها برای بسته بندی انواع خوراکی است.

 

پاکت نایلون مشکی

این بسته بندی از محکم ترین پاکت ها محسوب می شود که شامل یک لایه پلاستیک مشکی بسیار محکم است که به علت استحکام در برابر نور و رطوبت برای ارسال اسناد محرمانه اعم از چک، فاکتور و اسناد اداری و ملکی استفاده می شود.

 

 

جمع بندی

بسته های پستی باید متناسب با کالای ارسالی شما انتخاب شوند، که در این  مقاله سعی کردیم انواع مختلف آن را به شما بگوییم که مناسب ترین بسته بندی را برای مرسوله خود انتخاب کنید و زمان کمتری را صرف بسته بندی در مراکز پستی خواهید کرد.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

11 نظر

  1. توسط ریحانه در تاریخ 1402 تیر 14, چهارشنبه

    بسیار کاربردی و مفید متشکرم

  2. توسط ریحانه در تاریخ 1402 تیر 10, شنبه

    مفید و جالب

  3. توسط شیما معمم در تاریخ 1402 اردیبهشت 15, جمعه

    بسیار عالی و مفید

  4. توسط یاسر احسانی در تاریخ 1402 اردیبهشت 14, پنجشنبه

    بسیار کاربردی بود . سپاس از شما و مجموعه https://www.cod24.ir

  5. توسط علی در تاریخ 1402 اردیبهشت 14, پنجشنبه

    مطلب خوبی بود ممنون

  6. توسط الهه در تاریخ 1402 اردیبهشت 14, پنجشنبه

    فقط برای کالاهای شکستنی حتما باید بسته بندی خوب داشته باشید که کالا در حین ارسال آسیب نبینه

  7. توسط فروشنده در تاریخ 1402 اردیبهشت 14, پنجشنبه

    برای پوشاک سبک، بهترین و ارزونترین انتخاب پاکت حبابدار یا پاکت های نایلون مشکی هست

  8. توسط شیما شمس الهی در تاریخ 1402 اردیبهشت 14, پنجشنبه

    اطلاعات جامع و کامل بود

  9. توسط بهاره قانع در تاریخ 1402 اردیبهشت 15, جمعه

    مطالب بسیار جامع و کاربردی بود ممنون🙏

  10. توسط بهاره قانع در تاریخ 1402 اردیبهشت 15, جمعه

    مطالب بسیار جامع و کاربردی بود ممنون🙏

  11. توسط الهام نادری در تاریخ 1402 اردیبهشت 14, پنجشنبه

    بسیار عالی و اطلاعات مفید و کاربردی هست ممنون از اطلاعاتتون