انواع چسب و کاربرد آنها در بسته بندی

بسته بندی, کارتن پستی, چسب, کارتن, کاربرد چسب,

از آنجایی که امروزه بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی خرید و ارسال محصولات را آسان‌تر کرده‌اند، تعداد بسته‌هایی که به مقصدهای مختلفی می‌روند نیز در حال افزایش است. این بدان معناست که شرکتهای بی شماری به دفعات زیاد بسته ها و کارتن های ارسالی خود را بسته بندی می کنند و برای این کار به چسب مناسب نیاز دارند. از سویی دیگر به هنگام اسباب کشی برای کارتن ها باید از چسب های مخصوصی استفاده شود که کیفیت و چسبندگی بالاتری به نسبت چسب های پهن معمولی داشته باشند .بدین طریق می توان از ایمن بودن وسایل هنگام اسباب کشی خاطر جمع بود.

ویژگی های انواع چسب بسته بندی

-دارای چسبندگی بالا

-مقاومت شیمیایی در این چسب ها

-دارای ضخامت و میکرون بالا و مناسب(به راحتی پاره نمیشود)

برای انتخاب و استفاده نوار چسب بسته بندی مناسب برای کارتن باید به این نکات توجه نمود:

-ابعاد کارتن

-وزن کارتن

-جنس کارتن

-کیفیت چسبندگی نوار چسب پهن(اصطلاحا میکرون چسب)

انتخاب چسب مناسب

انتخاب نوار چسب متناسب با ابعاد ، وزن و جنس کارتن و کیفیت چسبندگی آن جهت بسته بندی کارتن ها بسیار اهمیت دارد.کارتن هایی که جنس آن ها لمینه می باشد چسب به خوبی به آن ها می چسبد و چسب را پس نمی زند در مقابل کارتن هایی که جنس آن ها خوب نمی باشد مثل کارتن های پُرزدار چسب های متوسط به خوبی نمی چسبد. برای این نوع کارتن ها باید از چسب هایی قوی اصطلاحاً با میکرون بالا استفاده کینم تا خوب به کارتن بچسبد و باز نشود.

نتیجه گیری : هر چه ضخامت و میکرون نوار چسب بیشتر باشد کیفیت و چسبندگی چسب نیز بیشتر می شود.

کاربردهای انواع چسب های بسته بندی

امروزه بیشترین کاربرد چسب های پهن در مراکز پستی صورت میگیرد زیرا در این جور مکانها ارسال بسته ها به تمام نقاط کشور و حتی به خارج از کشور هم انجام می شود اگر از چسبهای نا مرغوب استفاده شود ممکن است بسته بین راه به اطراف پخش شود پس به دلیل کیفیت و چسبندگی بالا و کیفیت در محکم بودن از چسب مخصوص بسته بندی استفاده می کنند.

نکات مهم برای استفاده از چسب های بسته بندی

نوار چسب های پهن  جزء چسب های فشاری محسوب میشوند .بنابراین هنگام چسب زنی فشار یکسانی بر روی سطح چسب وارد کنید.این کار باعث بهبود و تداوم چسبندگی خواهد شد.به هنگام استفاده از ابزار چسب زن کارتن نیز فشار یکنواخت و قابل تنظیمی را اعمال نمایید.

نکته مهم در چسباندن و بسته بندی کارتن ها استفاده از چسب پهن نواری محکم با چسبندگی متناسب با کارتن

میباشد. چرا که اگر از چسب پهن کارتن نامناسب استفاده شود احتمال رها کردن چسب از کارتن و باز شدن کارتن و آسیب دیدن محتویات داخل کارتن می باشد.

 

انواع چسب ها:

چسب شیشه ای کارتن:

 این چسب ها در کیفیت های مختلف با یاردهای مختلف تولید می شوند که جزء ساده ترین نوع بسته بندی به حساب می آیند.

آب چسب:

آب چسب قهوه ای نوعی چسب است که از کاغذ ساخته شده و یک طرف آن چسب دار می باشد که برای استفاده از آن کافی است به طول مورد نیاز از آن جدا کرده و طرف چسب دار را با آب خیس کنید و سپس روی سطح کار بکشید و با دست روی آن بکشید تا صاف شود که در انواع آب چسب (اسکاتی،ساده،خط دار) می باشد.

این نمونه از نوار چسب به طور معمول برای چسباندن لبه های کاغذ جهت جلوگیری از تا شدن استفاده می شود و در کارهای هنری از جمله پاسپارتو زنی،نقاشی آبرنگ،نقاشی خط،شاسی کشی،کاغذ سازی و آهار مهره کاربرد دارد.

این گونه چسب را می توان هم به کمک دست هم به وسیله دستگاه آب چسب عمل چسباندن را انجام داد.

چسب کاغذی:

چسب های کاغذی در عرض های معمول (۲٫۵ و ۵) سانتی متری بریده می شوند که به عنوان نگهداری،لیبل گذاری و… مورد استفاده قرار می گیرند که به منظور صاف بودن توانایی جدا کردن دو قسمت اثر هنری یا حتی دیوار در زمینه ی نقاشی را کاربرد دارند.

نوار چسب بسته بندی پهن به چسب های عریض گفته میشود.که در عرض های 5 سانتی ، 6 سانتی ، 

7 سانتی  ، 10 سانتی متر تولید و روانه بازار می شود.اصولا جسب های کارتن را به نام های چسب شیشه ای و کریستال نیز میشناسند.


نام و نام‌خانوادگی (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)
حاصل جمع

Captcha

با «ثبت نظر» موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در کارتن‌کده اعلام می‌کنم.

نظرات کاربران

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید...